fredag 5. desember 2008

nyheter

Til dere som følger med i avisa:

JEG LEVER.

Når dere ser artikler om mennesker som dør i Mexico, er jeg ikke en av dem.
Det skjer mye i Mexico nå, med narkotrafikk og -kriger. Men dette skjer for det meste i staten Chihuahua, der narkotikaen blir fraktet gjennom til USA. Det er for tiden flere narkokarteller som kjemper om makten i Chihuahua, i tillegg til at presidenten har satt ut mange tusen politimenn for å stoppe det, noe som fører til mange drap. Durango er generelt en av de tryggeste statene, selv om man begynner å merke forandringer her også. For en stund siden var det skuddvekslinger nærme skolen vertsbroren min går på der minst 3 døde, for noen dager siden ble det kastet 3 granater inn på en politiskole, og i går fikk jeg vite at en jente på skolen til alle venninnene mine hadde blitt skutt i hodet.. Men det skjer med folk som er innblandet i dette, som tar sjanser der noen kanskje vil ha dem døde. Jeg holder meg såklart unna sånt, og kommer nok til å klare meg helt fint gjennom året.
Og i tillegg, AFS, som vet mer om dette enn meg, ville ikke holdt oss på steder hvis de merker at det er utrygt. Så hvis det skjer noe forandring blir jeg nok sendt hjem.

Nå ble jeg litt usikker på om dette innlegget egentlig kommer til å berolige noen, men slapp av, jeg vander aldri alene når det er mørkt, og jeg holder meg unna trøbbel.

Også må jeg si at jeg synes det er tragisk at så mange må dø for narkotikakrigene.

5 kommentarer:

Anonym sa...

For en stund siden var det skuddvekslinger nærme skolen vertsbroren min går på der minst 3 døde, for noen dager siden ble det kastet 3 granater inn på en politiskole, og i går fikk jeg vite at en jente på skolen til alle venninnene mine hadde blitt skutt i hodet.. eeehheeehh.... beroligende. NEI! <3

Anonym sa...

hilsen ingrid forresten

Markus sa...

Denne var jo enda værre enn på face. Men afs driver jo ikke å sender folk inn i krigs soner heller nei. Be saafe.

Anonym sa...

Enig, Ingrid. IKKE beroligende. <3

Your love

Anonym sa...

TAKE CARE!!
Lots of love fra Mamma