mandag 20. april 2009






Jeg har vært litt treig på mailer og blogg, må beklage for det først. zzzoorry.

Så siden sist gang har jeg byttet skole, nå går jeg på Jose Vasconcelos. Før ferien fikk jeg faktisk 100/100 på en prøve av Contabilidad 2, selv om jeg ikke har hatt første delen av kurset. (eeeh, nei, hadde ikke noe med kopiering..) Jeg er mer fornøyd med den nye skolen, og klarer faktisk å ha det gøy på skolen.

Vi har hatt en to ukers ferie nå, kalt "semana santa", som er påskeferie. Så jeg bestemte å dra til Mazatlan, som er den nærmeste stranda her, dro med kjæresteparet Alondra og Edgar, og Alonso. Bussturen var ukomfertabel med billig-billetter, dårlige seter, svingete veier og 2 stopp av soldater som letet etter dop. Når vi endelig kom til Mazatlan drasset vi rundt på bagasjen i over en time i stekende sol på jakt etter et hotel som ikke var helt fullt og som ikke var opptatt. Vi fant endelig et som hadde ledige rom, men vi måtte betale ca dobbelt av det vi hadde planlagt budsjett av. På kvelden bare gikk vi rundt hele strandparaden (den var LANG), og så på alle mexicanerene som ville etterligne "spring break", men ikke helt fikk det til. Var veldig populært å kjøre rundt i overfylte biler, med øl i hver hånd og musikk så høy som mulig. Eller bare stå i gjenger så lettkledd som mulig og danse og skrike. Ikke helt vår stil, så vi kom oss på hotellet for å roe ned. Neste dag dro vi på stranda, og møtte med mange folk fra Durango dagen etter, og hadde det veldig koselig med dem de neste dagene. Når mandagen kom og vi dro slitene hjem, og jeg klarer selvfølgelig å bli syk.. Så den siste delen av ferien har for det meste blitt brukt på å være syk, og å henge med Fannya og andre venner når jeg har følt meg bedre.

Nå begynner det å bli kort tid til jeg kommer hjem, hjemdatoen skal visst være en gang den første eller andre uka i Juli, noe som betyr at jeg bare har litt under 3 måneder igjen. Og jeg gleder meg! Og gruer meg. Det som kommer til å suge litt nå (gamlinger; suge = være dumt) er at jeg alltid kommer til å savne et sted. Når jeg drar til Norge vil jeg savne alle vennene her nede, og hvis jeg drar til Mexico vil jeg savne hjemmet mitt i Norge. Oooog hvis jeg drar til et annet sted vil jeg savne begge stedene og alle folka. Men ingen vits å tenke på det, nå skal jeg nyte de siste månedene her, og prøve å få dagene til å gå fortere så jeg kommer meg hjem.

Norsken min har blitt litt ustabil nå merker jeg, men håper dere skjønner hva jeg mener, haha.

Hasta luego

3 kommentarer:

Torgeir sa...

Godt å hør at du trives :)

Pappa

Ingvild sa...

Hei!! :D
å, det høres kult ut der du bor.. enig i at det blir kjipt å dra hjem, altså! man vil jo hjem, men man vil ikke dra heller. jaja. ha det fint de siste månedene!
klem fra Ingvild:)

Elisabeth sa...

hahaha, godt du oversetter noen ord for gamlinga!!miss you<3